Lluc Corominas i Núria Molina, guanyadors del primer concurs AMIC-Nous Talents per a futurs periodistes

Del mig centenar de joves que es van presentar al certamen, sis van ser escollits per participar en la gran final celebrada aquest dissabte a la UAB

El periodista de Regió7 Pau Brunet; Tania Carrobé, d'Xtratègics; i Regina Rigau, d'El Monocle, van formar el jurat

Guardonats, finalistes i membres del jurat de la primera edició d’AMIC-Nous Talents

Guardonats, finalistes i membres del jurat de la primera edició d’AMIC-Nous Talents / AMIC

Redacció

Núria Molina, de la UAB, i Lluc Corominas, de la UVic-UCC, són els dos guanyadors de la primera edició del concurs de creació de contingut en català d’informació de proximitat a les xarxes socials, AMIC-Nous Talents, que aquest dissabte passat, 25 de novembre, va celebrar la gran final i l'entrega de premis a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona. Pau Brunet, responsable de l'àrea digital de Regió7 i vicepresident tercer de l'entitat organitzadora, l'AMIC (Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació), ha format part del jurat encarregat de valorar els finalistes.

Dels 50 joves estudiants universitaris de Catalunya que s’han presentat al concurs, el primer premi de la categoria vídeos curts (reels) ha estat per Núria Molina i el seu projecte "Pop culture a la catalana", on explica a través de vídeos curts diferents temàtiques culturals en català. En la categoria pòdcast/vídeo pòdcast el finalista guardonat amb el primer premi ha estat Lluc Corominas i el seu pòdcast “Llençats”, una proposta que posa sobre la taula perfils professionals de joves que han crescut, continuen vivint i es desenvolupen en el món rural o fora de la gran ciutat.

També s'han entregat dos guardons més: el segon premi de la categoria de pòdcast/ vídeo pòdcast, que s'ha endut Paula Serrà (UAB) pel seu pòdcast “Amb 10 minuts”, on tracta temàtiques relacionades amb l’actualitat musical i el món de l’art; i el tercer premi de la categoria pòdcast/ vídeo pòdcast, que ha guanyat Mar Bombardó (UAB) gràcies al pòdcast “Can Fangueig”, on parla i posa en relleu a través d’una conversa les preocupacions actuals dels joves.

En total, sis participants van arribar a la fase final, els quals, dissabte, van haver d'exposar els seus projectes davant del jurat. En aquesta primera edició, el tribunal ha estat format, per Tania Carrobé, directora del departament de màrqueting d'Xtratègics i Regina Rigau, membre de la cooperativa El Monocle, a més de Pau Brunet, de Regió7 i l'AMIC.

Va ser en el decurs d'una jornada matinal batejada com "La Masia del Nou Talent", durant la qual els aspirants al primer premi -que estava valorat en 800 euros- també van haver de fer diverses activitats avaluables per demostrar la seva capacitat de treballar sota pressió, el seu domini de les xarxes socials i el coneixement que tenen de l'actualitat.

Durant el mes de desembre, s’oferirà la possibilitat a tots els finalistes d’aquesta primera edició de fer pràctiques remunerades d’una duració de quatre mesos a mitja jornada a un dels mitjans que s'han adherit al concurs impulsat per l'AMIC. Aquesta és una entitat amb més de 25 anys d’història i que representa a més de 530 publicacions en paper i mitjans digitals fortament arrelades arreu de Catalunya, les Illes Balears, País Valencià i la Catalunya del Nord. Conjuntament, aquests mitjans arriben a una tirada en premsa d’1.200.000 exemplars, mentre que en digital superen els 14.000.000 navegadors únics mensuals.