BBVA preveu marcar el 2023 un nou rècord de captació de clients a Espanya

Peio Belausteguigoitia, 'country manager' de BBVA, afirma que el banc està en posició de tornar a marcar una nova xifra "rècord"

Peio Belausteguigoitia, 'country manager' de BBVA a Espanya, al mig

Peio Belausteguigoitia, 'country manager' de BBVA a Espanya, al mig / Carlos Luján/EP

Redacció

Peio Belausteguigoitia, 'country manager' de BBVA a Espanya, ha destacat avui que, segons les previsions de BBVA Research, el PIB d'Espanya creixerà el 2,4%, en línia amb les estimacions realitzades fins ara, però ha vaticinat un 2024 menys feixuc, amb una revisió a la baixa del creixement de l'economia del país, fins a l'1,8%, des del 2,1% estimat anteriorment, pel deteriorament moderat de les perspectives globals.

No obstant això, ha remarcat que el sector financer segueix mostrant una bona dinàmica gràcies a la normalització dels tipus d'interès en nivells de l'entorn del 4% a Europa. Malgrat aquesta pujada del preu del diner, la morositat continua estant controlada, tot i que cal esperar un lleuger deteriorament. "Tot i així el risc observat es manté molt contingut i és totalment gestionable", ha asseverat el 'country manager' de BBVA a Espanya. "Els nivells d'endeutament de llars i empreses poc té a veure amb èpoques anteriors", ha argumentat Peio Belausteguigoitia durant la XXX Trobada del sector financer, organitzada per ABC i Deloitte.

Impulsar la rendibilitat de la banca

El 'country manager' de BBVA a Espanya també ha fet un repàs dels principals reptes i oportunitats del sector financer per impulsar la rendibilitat de la banca. Belausteguigoitia ha explicat que la innovació ha permès a BBVA entendre i adaptar-se millor a les necessitats dels clients. En aquest context, ha citat algunes xifres que reforcen aquest canvi de paradigma. Els clients mòbils s'han duplicat des del 2019. A més, BBVA rep uns 120 milions de visites al mes a l''app' de particulars i 24 milions de visites a l''app' d'empreses. Així mateix, ha recalcat que el banc compta amb 2.000 gestors remots que donen servei a 5 milions de clients i d'aquest total, el 75% no necessita anar a l'oficina, ha explicat.

Transformació

El 'country manager' de BBVA a Espanya també ha assenyalat que les entitats financeres estan avançant cap a una nova etapa del procés de digitalització amb especial atenció en la Intel·ligència Artificial (IA). Belausteguigoitia ha remarcat que la indústria financera té molt marge per explotar, treballar i millorar moltíssim en aquest aspecte. "La tecnologia et possibilita millorar en un temps més curt que en èpoques anteriors. Volem mantenir aquest estatus d'exigència i d'autocrítica per seguir millorant per al client", ha remarcat, alhora que ha recalcat que "la transformació la marca el client".