H&M anuncia un ERO que comportarà el tancament de 28 botigues i afectarà 588 treballadors

L'any passat, l'empresa va estar immersa en un conflicte per un ERO que va acabar amb 349 acomiadaments

Protesta de treballadors d'H&M davant la botiga de passeig de Gràcia, en la segona jornada de vaga de 24 hores

Protesta de treballadors d'H&M davant la botiga de passeig de Gràcia, en la segona jornada de vaga de 24 hores / Jordi Bataller

ACN

H&M presentarà un Expedient de Regulació d'Ocupació (ERO) que comportarà el tancament de 28 botigues i afectarà 588 treballadors a Espanya a partir de setembre. Així ho han confirmat els sindicats CCOO i UGT en un comunicat conjunt aquest divendres. De moment, es desconeix quina serà l'afectació a Catalunya. La companyia de moda sueca també presentarà un altre ERO a les oficines de Barcelona. En aquest cas es descarta el tancament total de la seu. La multinacional ha anunciat amb temps l'expedient per donar compliment a la llei que obliga a comunicar amb sis mesos d'antelació el tancament de centres de treball.

CCOO i UGT han assegurat que "negociaran amb el focus posat en el manteniment del nombre més gran de llocs de treball minimitzant els efectes de mesures tan dures com les plantejades per H&M".

L'any passat, l'empresa va estar immersa en un conflicte laboral per un ERO que va acabar amb 349 acomiadaments i reducció de jornada per 170 persones.  

Els treballadors es van manifestar en múltiples ocasions davant dels locals de l'empresa, especialment de la botiga 'flagship' d'H&M a Barcelona –al número 11 del passeig de Gràcia-. En l'anterior expedient, la multinacional va abaixar definitivament la persiana de botigues en emplaçaments turístics com el Portal de l'Àngel o la Rambla.

CCOO i UGT han assegurat que "negociaran amb el focus posat en el manteniment del nombre més gran de llocs de treball minimitzant els efectes de mesures tan dures com les plantejades per H&M".

Precisament, la plantilla d'atenció en línia que treballa a Barcelona ha fet set convocatòries de vaga coincidint amb els dies de compres nadalenques que reclamen millores salarials, el reconeixement de les categories professionals després de les promocions internes i la implantació de plusos després d'anar assumint any a any més tasques sense que siguin remunerades.

La multinacional de la moda va incrementar els beneficis un 61% més alt en els primers nou mesos del 2023, fins als 7.147 milions.