Automobilisme

Un 2.000 Viratges escapçat va omplir de motor les carreteres de l'est i el sud del Bages

Un accident va provocar la neutralizació de quatre trams, però van poder finalitzar tots els campionats

Jordi Agut

Jordi Agut

La 62a edició del ral·li 2.000 Viratges va estar marcada pels quatre trams que es van haver de suspendre dissabte a causa de l'accident que va causar un mort a l'eix Diagonal, a l'alçada de Sant Salvador de Guardiola. Justament per allà al voltant discorria el primer dels vuit trams que s'havien de córrer durant la tarda-vespre (quatre per als quals calia passar dues vegades) i l'accident i el desplegament que el va seguir, amb els lògics embussos, van provocar que els cotxes no poguessin desplaçar-se fins al del Pont de Vilomara, que havia de ser el següent. Tot i això, la cursa va poder finalitzar i va determinar els guanyadors d'algunes categories i el de la mateixa prova, que posava el punt final al Campionat de Catalunya de ral·lis d'asfalt.

El triomf final va ser per als que també han quedat campions al final del certamen, l'Skoda Fabia conduït per Alejandro Mauro i copilotat per Diego Sanjuán, de l'Escuderia Motor Terrassa. Va aconseguir 45,7 segons respecte de Xavier Domènech i Susanna Cercadillo, del Motor Club Sabadell, i 59,9 sobre Albert Orriols i Javier Moreno, del Motor Club Sabadell.

El primer dels participants locals va vorejar el podi, ja que Marc Comas i Carla Salvat, també amb un Skoda Fabia, del Biela Club Manresa, entitat organitzadora, va ser quart, just a davant dels seus companys d'escuderia Sergio García Egea i Ariadna Martínez, amb un Citroën AX.

Per trams, Mauro i Sanjuán es van imposar a les dues passades matinals a Castelladral, l'antigament anomenat Taurons, i Galera. A les Vilaredes, en canvi, Domènech i Cercadillo van ser els millors. A la tarda, Albert Orriols va guanyar l'única passada que es va fer a Sant Salvador i, ja entrada la nit, Domènech va vèncer a la que havia de ser la segona passada al Pont i Mauro, a la de Talamanca i al tirabuxó final a Artés, que va donar per conclosa la prova.

La vila bagenca va ser, precisament, l'epicentre del ral·li, on va començar, on hi havia el parc d'assistència, on hi va haver el reagrupament del migdia i on es va acabar, ja passada la mitjanit.

Un parell de podis locals

Un dels moments esperats del dia era el ral·lisprint, un trofeu paral·lel en el qual comptaven resultats de la primera passada pels tres trams matinals, tot i que finalment es va neutralitzar el tercer, el de Galera, per un accident, i només van comptar el de Vilaredes i Castelladral.

La victòria va correspondre al Porsche de David i Etna Espasa, que van superar per només 20,1 segons el Subaru Imprezza de Daniel Rabaneda i Manuel Fernández. Aquests dos pilots formen part de l'escuderia Visit Gironella i encara opten a un lloc al podi final del campionat de Ral·lisprint. El tercer lloc al calaix instal·lat a Navàs va ser per a Humbert Castillo i Moisès Segura.

El 2.000 Viratges també va servir per determinar el guanyador de la 45a edició del Volant RACC, un dels torneigs colaterals al Campionat de Catalunya. La victòria al Bages va ser per al Peugeot 208 de Gerard Julià i Isaac Pujol, guanyadors del recent Ral·li de Catalunya-Costa Daurada. El pilot de Matadepera culmina d'aquesta manera la seva segona temporada amb el seu actual vehicle.

El títol final va correspondre al pilot d'Ullastrell Arnau Bartés el qual, fent parella amb Miquel Velilla, van acabar primers de la classificació general malgrat una sortida de la carretera que els va fer abandonar quan anaven líders.

També hi va haver podi per a representants de casa nostra en el Campionat de Catalunya promoció, trofeu júnior, en què Edgar Pérez i Albert Càmara, del Biela, amb un Peogeot 106 GTI, van obtenir la segona posició de la prova. Només van ser superats per Jordi San Andrés i Carlos Cabrero.

En la Regularitat Sport, el triomf va ser per a Narcís i Clàudia Marcó, amb un Citroën ZX 16V, per davant de Pau Romero i Ferran Soles i de Jordi Auret i Gil Tarabal. En Regularitat van vèncer Carles Miró i Ivan Matavacas.