Vuit empreses opten a les obres per ampliar el polígon industrial del Pont Nou

El pressupost de la licitació és de 15,5 milions per generar la segona zona industrial de la ciutat després de Bufalvent

El polígon del Pont Nou s0ha d'ampliar a l'entorn de l'antic camí de Rajadell

El polígon del Pont Nou s0ha d'ampliar a l'entorn de l'antic camí de Rajadell / MIREIA ARSO

Jordi Morros

Jordi Morros

Vuit empreses opten al concurs per fer les obres de l’ampliació del polígon industrial del Pont Nou, un projecte que ha de suposar que Manresa guany espai de sòl industrial. En aquest cas a la zona de l’antic camí de Rajadell.

Es tracta d’un projecte pressupostat, d’entrada, en 15,5 milions d’euros, tot i que l’obra en conjunt es preveu que s’acosti als 23 milions quan s’executi en la seva totalitat. A més a més de l’ampliació del sòl destinat a usos industrials, també hi haurà una nova entrada a la ciutat des de l’eix Transversal i fins a la plaça Milcentenari, nous accessos al Congost i també a l’Anella Verda.

Segons ha explicat a Regió7 l’alcalde de Manresa, Marc Aloy, el projecte del Pont Nou, que parteix d’un planejament de fa més de 15 anys que s’ha hagut de desbloquejar i actualitzar, segueix els seus terminis. Passat el mes d’agost «tindrem tots els informes tècnics valorant les ofertes de les 8 empreses que participem al concurs, i es podrà adjudicar l’obra».

Segons Aloy, això vol dir que abans que acabi l’any o a principis del 2024 «tindrem obres al Pont Nou». Ha assegurat que s’estan seguint els terminis que marca l’administració. No podem encarregar a dit una obra a la primera empresa que passa».

Procés harmonitzat

En aquest cas es tracta, a més a més, del que s’anomena un procés «harmonitzat». No només hi poden concórrer empreses de l’estat sinó que s’ha de publicar a diaris europeus i s’hi poden presentar empreses europees. «Això allarga els terminis».

El noms de les empreses que opten a l’obra no són públics, però sí que aquest diari ha pogut saber que tres són del territori, de les comarques centrals.

Un cop es triï l’empresa, les obres s’hauran de fer en 28 mesos i tenir enllestit el polígon al 2026, quan ja hauria d’estar operatiu.

Manresa guanyarà 168.000 metres quadrats de sòl industrial i podrà oferir parcel·les d’entre 3.000 i 20.000 metres quadrats. El nou polígon, juntament amb les instal·lacions de Pirelli, generaran la segona zona industrial de la ciutat, després de Bufalvent.

El projecte contempla millorar l’entrada a la ciutat des de l’eix Transversal. La connexió arribarà a la plaça del Mil·lenari amb un vial que vertebrarà el nou polígon, ara a la vora d’una carretera estreta, la de Rajadell.

Aquesta nova entrada també resoldrà l’accessibilitat a les empreses ja instal·lades actualment al Pont Nou.

Així mateix oferirà accessos a la zona del Congost, que tindrà una nova façana, per descongestionar la mobilitat en aquest sector, que es complica quan hi ha esdeveniments esportius.

Hi haurà prop de 600 noves places d’aparcament, i també generarà una nova zona verda de 45.000 metres quadrats que permetrà crear nous itineraris per a vianants que enllaçaran la ciutat amb l’Anella Verda.