Un centenar d'assistents al debat a Manresa sobre l'impacte en l'educació de les xarxes socials

L'acte "Fem tard? Reptes educatius d'avui" posa el focus en l'ús de les noves tecnologies

Aspecte del diàleg sobre les implicacions educatives en l’ús de les xarxes socials i les noves teconologies

Aspecte del diàleg sobre les implicacions educatives en l’ús de les xarxes socials i les noves teconologies / Arxiu Particular

Redacció

Un centenar de persones van assistir a l’acte "Fem tard? Reptes educatius d'avui", a l’auditori de la Fundació Universitària del Bages, organitzat per les escoles Llissach (Santpedor) i La Gleva (Masies de Voltregà) que va aplegar com a ponents reconeguts professionals en el tractament dels problemes de salut mental derivats del mal ús de les xarxes socials i les noves tecnologies

Hi van participar Jordi Royo, director clínic d’Amalgama 7; Marc Masip, director del programa Desconecta i un dels creadors de la sèrie documental de TV3 Generació Porno; Raquel Linares, directora de la Fundació Fita; Alejandro Villena, director clínic de la plataforma Dale una Vuelta, i Xavier Ibarz, referent del cos dels Mossos d’Esquadra en matèria de prevenció a Xarxes i pornografia. A ells se’ls va unir Montse Pedreira, Doctora en educació i directora del grau d’educació infantil de la UVic-Universitat Central de Catalunya. 

Moderava la taula Marta Zaragoza, directora de l’Escola de La Gleva qui va introduir a l’acte demanant als ponents ajuda per comprendre millor el món que ens toca viure. 

Els ponents durant la celebració de l'acte

Els ponents durant la celebració de l'acte / Arxiu Particular

Efectes nocius per a la salut mental

Després de convidar als integrants de la taula que exposessin les dades i els efectes nocius que tenen per la salut mental dels infants i joves, el mal ús de les Tecnologies de la Relació, Informació i Comunicació (TRIC), no va faltar el debat sobre el paper que aquestes han de tenir a l’escola i, en general, en la proposta educativa que es fa a les noves generacions. 

Sobre taula van quedar indicacions per fer possible un acord social que permeti que infants, joves i adults siguin educats en un ús responsable, raonat i crític de les eines tecnològiques i les xarxes socials. 

Va tancar l’acte, Ferran Riera, director de l’Escola Llissach, qui va recordar als assistents que totes les crisis tenen en l’educació el punt d’un nou inici i va reivindicar que en el seu centre, fora de les innovacions i experiments educatius, "hi posem la relació entre tots els agents que intervenen en la construcció d’una vida adulta i saludable".