Un centenar d'assistents al debat a Manresa sobre l'impacte en l'educació de les xarxes socials
L'acte "Fem tard? Reptes educatius d'avui" posa el focus en l'ús de les noves tecnologies
![Aspecte del diàleg sobre les implicacions educatives en l’ús de les xarxes socials i les noves teconologies](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/edea1427-2a7f-466e-a794-7e5133ee31ac_16-9-discover-aspect-ratio_default_0_x1110y1319.jpg)
Aspecte del diàleg sobre les implicacions educatives en l’ús de les xarxes socials i les noves teconologies / Arxiu Particular
Redacció
Un centenar de persones van assistir a l’acte "Fem tard? Reptes educatius d'avui", a l’auditori de la Fundació Universitària del Bages, organitzat per les escoles Llissach (Santpedor) i La Gleva (Masies de Voltregà) que va aplegar com a ponents reconeguts professionals en el tractament dels problemes de salut mental derivats del mal ús de les xarxes socials i les noves tecnologies.
Hi van participar Jordi Royo, director clínic d’Amalgama 7; Marc Masip, director del programa Desconecta i un dels creadors de la sèrie documental de TV3 Generació Porno; Raquel Linares, directora de la Fundació Fita; Alejandro Villena, director clínic de la plataforma Dale una Vuelta, i Xavier Ibarz, referent del cos dels Mossos d’Esquadra en matèria de prevenció a Xarxes i pornografia. A ells se’ls va unir Montse Pedreira, Doctora en educació i directora del grau d’educació infantil de la UVic-Universitat Central de Catalunya.
Moderava la taula Marta Zaragoza, directora de l’Escola de La Gleva qui va introduir a l’acte demanant als ponents ajuda per comprendre millor el món que ens toca viure.
![Els ponents durant la celebració de l'acte](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/2b887bd2-4a69-4adb-81a2-248cb13a7112_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Els ponents durant la celebració de l'acte / Arxiu Particular
Efectes nocius per a la salut mental
Després de convidar als integrants de la taula que exposessin les dades i els efectes nocius que tenen per la salut mental dels infants i joves, el mal ús de les Tecnologies de la Relació, Informació i Comunicació (TRIC), no va faltar el debat sobre el paper que aquestes han de tenir a l’escola i, en general, en la proposta educativa que es fa a les noves generacions.
Sobre taula van quedar indicacions per fer possible un acord social que permeti que infants, joves i adults siguin educats en un ús responsable, raonat i crític de les eines tecnològiques i les xarxes socials.
Va tancar l’acte, Ferran Riera, director de l’Escola Llissach, qui va recordar als assistents que totes les crisis tenen en l’educació el punt d’un nou inici i va reivindicar que en el seu centre, fora de les innovacions i experiments educatius, "hi posem la relació entre tots els agents que intervenen en la construcció d’una vida adulta i saludable".
- Més de 20 anys esmorzant cada dissabte al Golden
- Dos professors de Manresa recullen prop de 5.000 signatures per canviar el sistema d’ensenyament
- El superaliment ric en antioxidants que has de consumir cada nit per millorar la memòria
- Detenen un home a Berga per forçar la seva exparella a pujar en un cotxe i retenir-la contra la seva voluntat
- L’Ajuntament estudia la creació de noves piscines públiques a Manresa
- ERC de Sant Vicenç dels Horts demana a la direcció nacional que 'depuri responsabilitats' pel ninot de Junqueras
- Necrològiques del 9 de juliol del 2024
- Canvis en la gratuïtat del Túnel del Cadí: es farà per mitjà d'una app vinculada a la matrícula del vehicle