Barrejar alumnes

La immigració és moltes coses, però ni és nova ni és original de Catalunya. Per a societats envellides i demogràficament estancades com les europees, la immigració és imprescindible, però suposa un impacte cultural i genera problemes que es repeteixen arreu de forma molt similar. A Catalunya, amb un afegit molt especial: a Catalunya, l’arribada de població nova fa que, de forma automàtica, la presència social del català es redueixi, com està passant de forma molt evident durant els darrers dotze anys. Aquest problema, que és clau, no el tenen les societats amb estat propi i amb una llengua que cal aprendre inapel·lablement. Catalunya, per tant, té un al·licient afegit en un repte general que és vital per construir un país de qualitat. I per aconseguir-ho, gairebé a tot arreu s’aplica un sistema de repartiment d’alumnes per assegurar que es barregen, que no es formen guetos i que l’escola és el gran motor de l’ascensor social. A Manresa, aquesta política, de forma molt sorprenent, encara no s’havia aplicat. I generarà incomoditats. Qui trobi que l’escola del barri té moltes places ocupades per infants d’altres barris i li toqui moure’s haurà d’entendre que ens hi juguem molt.