Quatre joves d'entre 19 i 22 anys moren en un atropellament múltiple d'un tren a Montmeló

Formaven part d'un grup de set persones que ha creuat la via en un punt no autoritzat de la línia R3

VÍDEO: Imatges del lloc de l'atropellament múltiple de tren de Montmeló

ACN

ACN

Quatre joves -tres noies i un noi d'entre 19 i 22 anys- han mort després de ser atropellades per un tren aquest diumenge al vespre a Montmeló (Vallès Oriental). Fonts de Renfe han explicat a l'Agència Catalana de Notícies (ACN) que es tracta d'un grup que, cap a les 20.18 hores, ha creuat la via en un punt no autoritzat entre les estacions de Parets del Vallès i Granollers-Canovelles, al tram de la línia R3. En total eren set persones i els tres que no han estat atropellats han resultat il·lesos però amb una crisi d'angoixa.

En un primer moment els serveis d'emergències han informat que eren tres els difunts però finalment un ferit crític amb una aturada cardiorespiratòria també ha acabat morint.

El tràgic accident ha tingut lloc a les 20.18 h. Segons ha detallat en declaracions als mitjans l'alcalde de Montmeló, Pere Rodríguez, el grup havia arribat a la localitat en tren i es desplaçava al festival de música 'hard-techno' DURO Festival, amb una afluència d'entre 15.000 i 16.000 persones.

"Creiem que no sabien on anaven, amb la mala sort que ha arribat el tren i se'ls ha endut"

"S'ha organitzat un dispositiu amb un accés delimitat i amb personal informador, i entenem que el grup ha volgut fer drecera per un lloc que no està ni senyalitzat ni il·luminat, creiem que no sabien on anaven, amb la mala sort que ha arribat el tren i se'ls ha endut", ha detallat Rodríguez. Tot i que les vies queden protegides per una tanca perimetral al seu pas per la zona d'habitatges, els joves hi han accedit per un punt en què acaba el tancat i on queda només un camí de terra d'uns 50 centímetres d'ample. 

"No hi ha res a l'altra banda, era un lloc no natural ni imaginable", ha afegit. Rodríguez ho qualifica com la desgràcia més gran que ha passat al municipi en els darrers anys, i creu que hi pot haver una falta de coneixement del terreny. 

No obstan, veïns de la zona asseguren que tot i les tanques, l'espai és d'ús recurrent per a diversos visitants del circuit o d'esdeveniments que s'hi fan al seu entorn. "Quan aquest matí hem marxat de casa ja hi havia molta gent passant caminant, no troben impediments tot i que no hi ha cap accés ni al circuit ni enlloc", explica Vicente Mayor, veí de la zona.

Reconeix, però, que la gent ho fa sense miraments, donat que hi ha tanques: "L'accés està prohibit", recalca. Amb tot, creu que caldria establir tanques fixes que cobrissin tot el traçat de vies, no només el que dona directament a les cases.

Dispositiu d'emergències

Els serveis d'emergència, a més dels set nois afectats, també s'ha centrat en el comboi, on els passatgers han quedat tancats a l'interior del tren durant dues hores. "El maquinista ha donat negatiu en alcoholèmia, se l'ha acompanyat a casa a descansar, i un segon conductor ha dut el tren a Granollers", ha detallat el director general de la Policia, Pere Ferrer.

La investigació ha quedat judicialitzada i l'han assumit els Mossos d'Esquadra. Durant la matinada encara no s'havia pogut detallar l'origen o identitat de les víctimes mortals, donat que calia confirmar-ho tot i tenir els documents d'identitat i els telèfons mòbils. Per aquest motiu, encara no s'havia informat les famílies.

L'accident ha obligat a posar en alerta el pla per emergències en el transport de viatgers per ferrocarril (Ferrocat) i s'han activat nou ambulàncies, un helicòpter, tres psicòlegs del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), set dotacions dels Bombers de la Generalitat i deu dels Mossos. La línia ha estat aturada mentre s'esperava la decisió de les autoritats policials, i Rodalies de Catalunya ha habilitat un servei alternatiu per carretera. Cap dels 170 viatgers del tren ha requerit atenció sanitària.