Què fer si ets un dels afectats pel tancament de la clínica Dorsia de Manresa? L'OCU explica com reclamar

L’organització de consumidors també recomana dirigir-se a les autoritats sanitàries en cas de mala praxi

La clínica Dorsia de Manresa actualment tancada

La clínica Dorsia de Manresa actualment tancada / Arxiu Particular

Redacció / ACN

L’organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha aconsellat als afectats pel tancament de la clínica Dorsia de Manresa que facin una reclamació per escrit al centre i també a Consum. Per això, diuen que cal recopilar tota la documentació vinculant amb el centre de medicina estètica com ara publicitat, factures o pressupostos. En cas d’haver patit mala praxi, l’OCU també recomana que es dirigeixin a les autoritats sanitàries.

L’entitat recorda que no és la primera vegada que clíniques o centres d’estètica han abaixat la persiana i han deixat sense servei a pacients que ja havien pagat pel seu tractament. És el cas també del centre d'estètica Ideal del Carrefour de Manresa, que va tancar amb clients que tenien tractaments a mitges, tal com va avançar Regió7 el 22 de desembre de l'any passat.

Aquest dijous es va conéixer la denúncia de clients de les clíniques Dorsia de Manresa Badalona pel «tancament abrupte» del centre, que els ha deixat amb tractaments inacabats, però pagats a l’avançada. En aquests moments hi ha 56 clients que es coneix que estan en aquesta situació. Els afectats asseguren que es tracta d’una estafa de «milers d’euros».  Ha nascut una plataforma d’afectats que cada dia incorpora nous casos. Els seus portaveus asseguren que sumant les xifres de tots els afectats, en surten més de 200.000 euros

Què fer si ets un dels afectats?

L'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda a tots els usuaris afectats quins passos cal seguir:

1. Recopilar i guardar tota la documentació que disposin que demostri la vinculació amb la clínica o el prestador de servei: des de publicitat i fullets a contractes, factures, pressupostos.

2. Posar-se en contacte amb la clínica, presentant una reclamació per escrit, deixant constància que no s'ha complert el contracte i reclamant la finalització del tractament, exigint al mateix temps que els donin tota la documentació, així com la còpia de l'historial mèdic. Si la clínica està tancada, cal dirigir-se al domicili social de l'empresa que consti en la seva pàgina web i en el Registre Mercantil.

3. Reclamar davant els Serveis de Consum els possibles perjudicis que el tancament hagi pogut ocasionar-los: no finalitzar el tractament, pèrdua dels diners avançats, etc.

4. En cas d'haver sofert una mala praxi han de presentar una reclamació davant les Autoritats Sanitàries de la comunitat autònoma.

5. Si s'hagués sol·licitat un crèdit vinculat al contracte de servei signat amb la clínica o el centre, dirigir-se per escrit al departament o servei d'atenció al client de l'entitat financera on tinguessin el crèdit, per a sol·licitar la seva anul·lació per no haver-se prestat el servei. Al no complir-se els pactes, aquest crèdit deixa de ser exigible. Si passats dos mesos l'entitat no respon al consumidor o la seva resposta no és satisfactòria, pot presentar una reclamació davant el Banc d'Espanya.