Una excursió fàcil i bonica per fer amb els més menuts de casa al Solsonès

Descobreix l'antic Castell de Solsona

Una ruta pels amants de la naturalesa

Aprofita el cap de setmana per gaudir de la família

Excursió amb nens al Solsonès

Excursió amb nens al Solsonès / @freepik

Aprofita el cap de setmana per anar a fer una ruta amb els teus fills, nets o nebots. Ara és un bon moment per fer-ho, ja que la calor sembla que ha remès, tot i que, encara en fa, una miqueta. Si vius al Solsonès, de segur que coneixes aquesta ruta. Si vius fora, potser és el moment de conèixer-la i gaudir-la. Coneix l'antic Castell de Solsona amb aquesta excursió immersa en plena naturalesa.

La ruta a l'antic Castell de Solsona és perfecta per fer amb nens, ja que no és difícil de fer i a més, tindreu l'oportunitat de veure punts d'aigua, túnels i, les vistes des del castell són impressionants. Però, on comencem la ruta i quin camí hem de seguir per arribar al castell?

El camí que heu de seguir per arribar a l'antic Castell de Solsona

La millor manera de fer l'excursió i gaudir de diversos indrets i paratges és començar-la des del Parc de la Mare de la Font, allà hi trobareu un túnel metàl·lic, el qual haureu de passar i continuar caminant fins a arribar a la Font de la Mina. Aquest itinerari té una petita riera al costat que l'acompanya en tot moment.

Arribats a la font, haureu de pujar unes escales de fusta per arribar al Parc de la Mina. Llavors haureu d'agafar un camí que travessa una roureda i continuar pujant amunt per la falda del Castellvell. La pròxima parada serà la carretera del Castellvell.

Un cop allí, només haureu de recórrer uns quants metres per arribar a l'antic Castell de Solsona. Allà, serà el moment per descansar, fer fotos, menjar-vos el vostre entrepà i beure aigua. Per baixar, podem fer el mateix camí o des del castell podrem veure un corriol que a poc a poc, s'anirà convertint en una escala de pedra. Seguint aquest camí, arribarem al nostre punt de partida, al Parc de la Mare de la Font.

Excursions a Solsona

Excursions a Solsona / Ajuntament

Així doncs, si tens mainada i el cap de setmana no treballes, és el moment de gaudir d'aquesta excursió repleta de naturalesa, llocs emblemàtics i família. Us desitgem un bon cap de setmana!