Avui et parlem d'un aliment que cada vegada està més consolidat a la dieta de moltes persones per tots els beneficis que aporta, tot i no ser pròpia de la zona Mediterrània. Es tracta del gingebre, l'arrel d'una planta amb flor que pertany a la família de les zingiberàcies, igual que la cúrcuma o el cardamom. Té un sabor i una aroma picants, amb un intens toc cítric i fresc.

Estesa des de l'Índia, el gingebre s una planta molt utilitzada a la medicina tradicional des de fa milers d'anys. Í si bé és originària del sud-est asiàtic, ja és fàcil trobar-la a qualsevol lloc del món. De fet, els principals productors no només són països asiàtics (Xina, Índia, Nepal o Bangla Desh), sinó també altres com Jamaica.

El gingebre es pot prendre de moltes maneres: fresc, sec, en pols... S'utilitza sobretot en la gastronomia, però també en el món de la cosmètica perquè té molts beneficis per a la salut gràcies, sobretot, a un dels seus components més importants: el gingerol.

El gingerol és un oli essencial que dóna al gingebre el sabor picant i és el compost actiu responsable de la majoria de les seves propietats medicinals. A més, conté molts altres nutrients, ja que cru és ric en minerals com el calci, el sodi, el potassi o el fòsfor i en certes vitamines, com la C, la B2, la B3 i la B6.

Redueix el sucre de la sang

Els experts assenyalen aquesta com la principal virtut del gingebre, la que l'ha fet tan popular en plats i productes de tot el món: ajuda a reduir els nivells de sucre a la sang. studis recents apunten que el gingebre augmenta els nivells d'insulina i ajuda a reduir els nivells de sucre a la sang. Tot i que fa falta més investigació per confirmar aquest descobriment, és molt important que els diabètics sempre consultin amb el metge abans de consumir gingebre amb freqüència.

No hi ha dietes miracle

Afegir el gingebre a la teva dieta és positiu. Ara bé, a l'hora d'aprimar-se i voler dur una rutina més saludable, hi ha una idea que has de tenir molt clara i que pràcticament sempre es compleix: no hi ha les dietes miracle i l'èxit passa per fer un canvi de xip. Cert: començar a perdre els quilos de més que ens sobren és una rutina difícil i tediosa, sobretot, per a aquells que mai no han estat a seguir una dieta sana o que amb prou feines fan exercici. Però només la paciència i ser constant en dur una bona alimentació són els dos pilars fonamentals en el camí a l'aprimament. A més, has de tenir en compte que fer exercici és tan important com menjar bé.

Compte, això no vol dir que hagis de passar moltes hores corrent sobre una cinta o treballant en una màquina el·líptica ni sacrificar el teu temps d'oci al gimnàs. Hi ha diferents rutines que pots realitzar sense sortir de casa i amb les que notaràs increïbles resultats.

Prescindeix del sucre

A més, si el que vols és dur una alimentació ben sana i perdre pes, apunta aquest consell: hi ha un únic aliment que has de treure de la teva dieta per poder aconseguir resultats òptims. Es tracta del sucre. Desterrant aquest producte dels plants aconseguiràs perdre pes, fins a cinc quilos en un sol mes, asseguren els experts.

Quins aliments en porten i, per tant, són els principals que cal eliminar de la dieta? Begudes ensucrades, brioixeria, productes industrials,,,. Tenir cura de l'alimentació als àpats més importants del dia com l'esmorzar es tradueix en resultats sorprenents a curt termini.