El Consell del Berguedà aprova per unanimitat una moció per reclamar a la Generalitat el desdoblament de la C-16 de Berga a Bagà

La moció la va presentar el PSC en el ple ordinari d'aquest dimecres a l'ens comarcal

Carretera C-16, l'eix del Llobregat, al terme municipal de Cercs

Carretera C-16, l'eix del Llobregat, al terme municipal de Cercs / Arxiu/D.C.

Redacció

El Consell Comarcal del Berguedà ha aprovat per unanimitat una moció que ha entrat el PSC en el ple d'aquest dimecres per reclamar el desdoblament de la C-16, l'eix del Llobregat, de Berga fins al Túnel del Cadí.

El portaveu del grup socialista, Abel Garcia, va exposar el greu problema que suposa tenir la C-16 amb autovia fins a Berga, és a dir amb dos carrils per cada sentit de circulació, i a partir de Berga carretera sense desdoblar fins a Bagà i el Túnel del Cadí. Segons el text de la moció, "des de fa anys veiem com els caps de setmana i festius aquest tram queda col·lapsat de cotxes que van a la Cerdanya o Andorra, amb conseqüències greus per a la connectivitat i mobilitat de tots els municipis de l’alt Berguedà. Alhora, situacions de perill per la manca de civisme de molts conductors que pretenen fer drecera conduint per nuclis urbans o per camins rurals no aptes, per assumir aquest tipus de trànsit rodat". Aquesta situació es va viure aquest passat Pont de la Puríssima tant a l'interior Berga com a la Nou de Berguedà, tal com va informar Regió7.

Segons la moció, estem a finals de 2023 i no s'ha actuat de Berga en amunt ni per desdoblar la carretera ni per executar un sistema alternatiu de carril reversible, tal com només s'havia compromès fa anys la Generalitat. "Conscients de les dificultats de finançament, es va arribar a un ampli acord de renunciar al desdoblament complet, amb quatre carrils, per un d'alternatiu de tres carrils, un dels quals reversible. Aquell pacte va ser acordat i subscrit pel Consell Comarcal del Berguedà i tots els ajuntaments de la comarca amb el Govern de la Generalitat. L’acord, comportava aprovar el nou projecte executiu, i procedir immediatament a la seva adjudicació i execució, en dues fases: la primera en el tram Berga-Cercs, i la segona Cercs- Túnel del Cadí. El compromís implicava tenir completada l'obra a finals del 2020. Som finals del 2023 i no només no s’ha dut a terme el primer tram sinó que no sabem res de l’existència del projecte executiu del sistema alternatiu en tot el tram Berga- Bagà/Túnel del Cadí. A dia d'avui, la Generalitat ha incomplert totes les promeses".

El Ple del Consell Comarcal del Berguedà, en conseqüència, insta el Govern català a presentar "de manera urgent" el projecte executiu de desdoblament, així com la inclusió d’una partida, adient i suficient per a la seva execució, en els pressupostos 2024 de la Generalitat de Catalunya.